@duudt :
ik heb de 2.0 8v 2E onderblok ( heb ik er 2 van liggen ) met hetzelfde probleem 3de lagerschaal kapot gedraaid , toen heb ik besloten er een diesel krukas in te steken van een tdi , en dit heb ik ook gedaan , de dieselkrukas heeft iets van 3mm slag meer dan een std krukas .
De pistons zijn daarom afgedraaid geweest omdat ze iets van 2.5 mm boven het blok zouden uitkomen , ik heb iets meer laten afdraaien omdat ik bang was als ik mijn pistons gelijk zou maken met de rand van de blok dat de kleppen de pistons zouden raken .
het onderblok is niet gevlakt geweest , enkel cilinderkop is 0.6mm gevlakt geweest .
nu zit ik met een kopppakking van 2mm , ik dacht dat dit het dikste was die leverbaar was , ik heb ooit eens iemand gezien die mijn setup ook had en hij had 2 koppakkingen op elkaar gelegd om aan de juiste compressie te komen .
ik heb inderdaad gewoon mijn compressie gemeten na het bouwen en ik kom op 16bar uit . ik heb de motor en verbrandingskamer uitgeliterd en dan een compressie berekening gedaan en toen had ik besloten onder de 12:1 te blijven , maar ik verschoot me rot toen ik gisteren 16bar op de compressiemeter kreeg .
maar nu je zegt dat er een groot verschil is tussen dynamische compressie en statische compressie is ( trouwens nooit van gehoord

) ben ik wel gerust in m'n motor .
mijn motor zou een cilinderinhoud hebben van 2060 cc ( ik zou de juiste waarde eens moeten opzoeken ) , het komt er op neer afgerond dat het een 2.1 8v is .
de carb's zijn syncroon dat is zeker , hebben we 4uur aan zitten sukkelen ( we kregen ze maar niet goed )
ontsteking word vandaag op 6° gezet .
dan ga ik ook nog eens kijken wat het oplevert
ps: ik heb nu in de motor 15w50 motorolie zitten van motul 300v , zou het helpen moest ik 10w40 in doen voor het tikken de kleppen ? ( daar was ik gisteren over bezig met mijn vader ) , zelf denk ik dat het niet uit maakt omdat het mechanische kleppen zijn en vermoedelijk komt van de afstelling van de klepspelling ( trouwens iemand een goed adresje waar ik shims kan krijgen ? want hier bij ons in de buurt moet ik ze per 5 kopen en dat zou heel duur uitkomen )