View Single Post
  #3  
Old 18-04-2013, 11:43
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Het scheelt inderdaad nogal of het buiten warm/koud/droog/nat weer is.
Je stelt ze af op een mengsel verhouding lucht/brandstof natuurlijk en als het buiten kouder is bevat het wat meer zuurstof om te verbranden. Net zoals als je hoog de bergen in zou gaan rijden dat je minder vermogen krijgt omdat de lucht daar ook minder zuurstof bevat om te verbranden.
Eigenlijk iets vrij simpels, ik had op me golf een 2 traps ford carburateur en die moest ik ook eens in de 2 weken wel weer iets bijstellen met de lucht stel schroef en dan liep ie weer prima.
Dus het verhaaltje klopt wel redelijk.
Vroeger met auto races scheelde het ook of ze vergeten waren met ander soort weer om de auto daarop af te stellen, zijn opzich kleine aanpassingen maar uiteindelijk wel merkbaar.
Reply With Quote