View Single Post
  #4  
Old 18-04-2013, 13:57
B-Rabbit-Simon's Avatar
B-Rabbit-Simon B-Rabbit-Simon is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Het scheelt inderdaad nogal of het buiten warm/koud/droog/nat weer is.
Je stelt ze af op een mengsel verhouding lucht/brandstof natuurlijk en als het buiten kouder is bevat het wat meer zuurstof om te verbranden. Net zoals als je hoog de bergen in zou gaan rijden dat je minder vermogen krijgt omdat de lucht daar ook minder zuurstof bevat om te verbranden.
Eigenlijk iets vrij simpels, ik had op me golf een 2 traps ford carburateur en die moest ik ook eens in de 2 weken wel weer iets bijstellen met de lucht stel schroef en dan liep ie weer prima.
Dus het verhaaltje klopt wel redelijk.
Vroeger met auto races scheelde het ook of ze vergeten waren met ander soort weer om de auto daarop af te stellen, zijn opzich kleine aanpassingen maar uiteindelijk wel merkbaar.


Oke, van het blijven afstellen snap ik, hoor ook wel van mensen dat ze al 2 jaar met webers rijden en tussendoor nog nooit hebben afgesteld, dus mijn vraag was meer in hoeverre het echt zo erg kan zijn dat het vermogen gewoon weg is.
Ik had het idee met deze auto dat hij veel te arm stond namelijk, kan ook zijn dat er vuil in heeft gezeten ofzo.

Voorlopig gaat de koop van de genoemde auto niet door omdat ik een auto wil hebben die een beetje betrouwbaarder is, had bij deze auto op steeds meer punten het idee dat het een onafgemaakt project was..
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun>
Kever 1300s <funcruizer>
Caddy mk1 1500
Reply With Quote