
20-04-2013, 20:07
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
|
|
Quote:
Originally Posted by snelsma
Dat is een mooie waslijst.
Dat je niet volledig op e85 gaat draaien kan ik begrijpen.
Weet de nadelen en wat je allemaal moet aanpassen.
Je kunt het altijd nog bijmengen.
650 pk met normale brandstof ben benieuwd of je dat gaat halen.
Je blijft de originele ecu gebruiken wat wel verstandig is maar deze zal ook snel terug regelen mocht het spannend worden.
Neem aan dat je alles erop laat zitten uitlaatgas temperatuur pingel etc.
En de brandstof van tegenwoordig is niet geweldig meer.
Maar goed dat maakt het allemaal weer spannend :-).
Wie gaat de motorsoftware doen?
|
650pk is prima te doen en ook 800pk is gewoon mogelijk op normale brandstof. Het probleem zit hem in het opspoelen en motorkarakter wat ik belangrijker vind dan het topvermogen. omdat je met E85 een hogere rendement haalt uit een kleinere turbo wat betekend dat je voor 650pk op normale brandstof een wat grotere turbo nodig hebt en daardoor wat later opspoelt dan dat je op E85 gaat draaien met een wat kleinere turbo.
Auto word waarschijnlijk in Duitsland afgesteld bij een bedrijfje in Oberhausen, maar ben ik nog niet helemaal over uit.
De 5-cilinder die ik voor een Golf Rallye bouw zal 800pk krijgen, maar daar komt de KMS ECU aan te hangen wat een stuk makkelijker is dan met mijn FSI-motor.
|