View Single Post
Old 25-04-2013, 21:54
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Jajaja, de aanhouder wint!

Het is dan eindelijk gelukt, alles werkt weer . (behalve dan de claxon, maar dat is een arde probleem in het stuurhuis, komt vanzelf goed als er mee gereden wordt) De ruitenwissers vóór die niet werkten kwamen door de modificatie van het oude naar het nieuwe type. Zoek de verschillen:

Ik had dit niet in de gaten omdat ze de originele stekker eraf hadden geknipt, en ik die van een nieuwe eraan had gesoldeerd, met de draadvolgorde zoals die bij het nieuwe type zit.

Nog even de twee verschillende hendels naast elkaar: (boven=oud, onder=nieuw)

Ben wel uren aan het zoeken geweest naar een functie die een basis golf niet heeft, namelijk; als je vóór de ruiten sproeit, dat dan de wissers een aantal keren wissen. Wij rijden dagelijks met een '83er die dat standaard heeft, dus ik had er nog niet bij stil gestaan dat deze het niet eens zou hebben. Ik heb voor mijn gevoel wel honderd keer al de draden gecheckt, één voor één, ik heb de complete kabelboom vanachter het dashboard er weer uit genomen, alles nagemeten, en weer terug gestoken, ik heb de zekeringsdoos vervangen, ik heb de relais vervangen. Wat heb ik eigenlijk niet gedaan? NIKS! Ik stond gister op het punt op te geven, "want dit kon ik toch niet meer oplossen", totdat ik voor de zekerheid toch maar even in de handleiding keek...

Om nog even wat bewijs te leveren:

En het -juiste - dash zit er inmiddels dus ook al weer in. Morgen nog even de speaker kabels, en dan ga ik maar eens een mooi stukje vloerbedekking uitzoeken!
Reply With Quote