Beste leden,
Al een paar maanden last gehad van te hoog toerental als de auto stationair draait, plus te hoog brandstofverbruik. Bij het uitlezen kreeg ik de foutcode 00533. Op het web gezocht, de meeste adviezen wijzen richting gasklephuis (schoonmaken+inleren). Bij een van de topics werd verwezen naar de Temp sensor. Ik heb deze even los gehaald en "schoon" gemaakt en het leek net of de auto wat stabieler is geworden. Toch voor de zekerheid een nieuwe sensor gehaald. Af en toe bij een stoplicht springt het toerental naar 1100 een paar seconden en daarna regelt ie zichzelf weer terug.
Foutcode gewist en daarna een lang stuk mee gereden, het ging goed, minder brandstofverbruik. Toen ik thuis aankwam, de auto nog een keer uitgelezen. Deze keer twee Foutcodes 00533 en 00557 . De tweede foutcode verwijst richting drukschakelaar/stuurbekrachtiging (onderdeelnr: 1j0919081 ). Ik heb de stekker losgekoppeld van deze sensor. Een stukje mee gereden en de auto rijdt als een zonnetje!!!! Ook bij stoplichten blijft ie keurig op 800 staan.
Bij het koppelen weer van deze schakelaar doe ie weer hetzelfde, zelfs bij het starten springt het toerental naar 1100.
Waarom heb je eigenlijk zo'n drukschakelaar /stuurbekrachtiging nodig ? De auto rijdt prima zonder.
Als ik deze wil vervangen, waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie reacties en hopelijk heeft iemand wat aan deze bevindingen