Thread: 1200 tuning
View Single Post
Old 13-05-2013, 13:53
jeroen doli jeroen doli is offline
VW Fanatic

Default Vintage Speed 1200 tunning

Goede middag,

Na een hele tijd stil te zijn geweest, en wijnig aan de kevers gedaan te hebben,
heb ik nu een 1200 blokje staan D motor loopt op zich goed maar wil er toch wat meer vermogen uithebben.

nu heb ik hier op het forum nog al wat zitten lezen, en ben niet de eerste die het gaat doen ook niet de laaste denk ik.

maar nu zit ik toch nog met wat vragen,

heb opzich wel een aardig idee wat en hoe ik moet doen maar 1300 koppen op een 1200 pas gewoon alleen moet er rond 1MM uit de kop worden gehaald voor de gewenste compressie verhouding ?
maar dan lijkt het me dat ik ook andere stotterstangen moet hebben en zo ja in welke lengte dan,
en wat voor tuimellaars moet ik nemen om net wat meer klep lift te krijgen maar niet mijn zuiger te raken,
en de klepspeling gewoon op de standaard houden ?

zit te denken aan 34 MM dubbele cab's 009 ontsteking, Spaghetti, en dan 1300 koppen van een 1300 F motor dus enkel poorts.

Is het nog wat om je vliegwiel af te laten draaien of heeft dat totaal geen nut, omdat het maar een gering vermogen gaat.

hoeft geen snelheidsmonster te zijn maar gewoon lekker lopen voor op vakantie en rond de 50 PK uit kunnen komen lijkt me geen probleem of wel ?

Jordy MK4 on ccw and air
Maikel vw bug 71 on air
Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2
Reply With Quote