14-05-2013, 16:23
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Spacers bij 8J ET35 op Bora
Ik heb pas een schroefset gemonteerd, maar kon voor in het begin niet lager omdat de band/velg dan tegen de schroefset zou komen. Nu heb ik spacers gemonteerd van 10mm, en de voorkant wat lager gezet (achter stondtie al op laagste stand). Hij is inmiddels nog iets gezakt maar zo stond hij gelijk na het omlaag schroeven (voor een idee van de breedte):
Vind de breedte voor zo best mooi staan maar ben bang dat de band nu de wielkastrand kan raken. Deze staan namelijk recht onder elkaar, en kan er geen vinger meer tussen krijgen. Zeker in de bocht ziet het er uit of dit een garantie is voor schaven.
De ruimte tussen wiel en veerpoot is niet veel maar heb er nu nog zo'n 7mm tussen zitten geloof ik, zal er vanavond eens een foto van proberen te maken. Zou het monteren van 5mm ipv de 10mm spacers genoeg zijn om de band net binnen de wielkast te laten vallen en toch de veerpoot niet te raken? Of heeft er iemand ook 8j velgen met et35 die spacers gebruikt heeft? Mocht dit genoeg zijn dan wissel ik ze voor dunnere en zet ik de 10mm spacers er achter tussen.

|