View Single Post
Old 20-05-2013, 14:00
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular

Behoorlijk verhit hier, ga me er voorzichtig toch maar aan wagen:

Wat mij betreft zijn er 2kanten aan dit verhaal:
Ten eerste is het deels (echt maar gedeeltelijk) terecht dat ze geen uitzondering maken voor hobbyisten, ik heb zelf een hobby auto, helaas is deze van '90 en mag ik elk jaar €304,- neertikken (ik ben student, die €25,- per maand is significant veel voor mij) om er vervolgens een bescheiden 5k aan kilometers mee te maken, maar toch gebruik ik mijn auto puur voor het plezier en om zo af en toe naar school te gaan als het OV zich van zijn "beste" kant laat zien.
Het is voor mij dus ook hobby maar als ze in Den Haag uitzonderingen moeten gaan maken voor alle hobby auto's heeft ineens idereen in Nederland een nieuwe hobby en dan komt dat gat van 28 miljoen al helemaal niet dicht...

Maar het is uiteraard niet gegrond dat ze vanwege de mensen die lak hebben aan de voorwaarde van de regeling (volgens mij mag je niet meer dan 7.5k km per jaar maken met een oldtimer, toch?) de complete regeling schrappen.
De auto's die 25jaar en ouder zijn hebben al die jaren tot ze wegenbelasting-vrij werden belastinggeld opgebracht, nu willen ze die oude beestjes opnieuw gaan melken en ze krijgen een "goede reden" door de mensen die teveel met oude auto's rijden, dit bewijst alleen maar dat ze geen goede, duurzame ideeën meer hebben om de economie weer gezond te krijgen, want dit klinkt in mijn oren gewoon belachelijk