mijn schoonbroer heeft destijds zijn golf laten overspuiten in 2tone (oranje zwart)
ging een weekje duren en 1000€, na 3weken zagen was de auto eindelijk klaar. de overgang van oranje naar zwart was heel duidelijk te voelen.
binnen het jaar begon de verf los te springen aan de deursloten, dakgootjes, knikrand in de deur....
toen is er een ongelukje mee gebeurd en werd de voorvleugel vervangen bij een carossier en daar ook gespoten. en die heeft gesukkeld. de oranje kleur kreeg die gewoon niet goed, die vorige spuiter has blijkbaar 'camionverf' ofzo gebruikt. een laklaag waar de vernis al mee inzit. en daarom was die overgang van oranje naar zwart zo duidelijk merkbaar. het randje dat we voelde was waar de afplaktape ooit zat.
kostprijs van enkel die voorvleugel herspuiten: 400€.
ik heb een jaar of 5geleden paar liter verf gekocht om mijn capri te herspuiten in hetzelfde kleur. die verf koste toen 250€.
als je de auto zelf GOED mat zet (kruipt het meeste tijd in en als ze dit niet doen springt de verf er af na een tijdje), kan je bevriend misschien iets goedkoper.
de GOEDKOOPSTE manier om te spuiten; jezelf inschrijven bij een avondschool carosserie, daar leren ze u lassen, plamuren, spuiten en daar staat een spuitcabine ter beschikking. je auto daar dus strakschuren, en spuiten. kost je enkel de verf
ik heb destijds mijn fiesta proberen rollen (van donkerblauw naar wit), dat is echt niet simpel. 1 keer de rol niet goed rollen en ge hebt strepen. uiteindelijk heb ik de ramen afgeplakt, spuitpistool genomen en de boel gewoon wit gespoten (met radiatorverf, kostprijs 50€

).
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/.../herspuiten.htm
men dodge heb ik met de hand geverf met een verfborstel, kostprijs 32€

(3 potjes verf van 10,5€ in de doe-het-zelf). daar springt nu na 3jaar de verf overal wat af doordat ik niet genoeg geschuurd heb

.
gelukkig maar 30€ leergeld ipv 500 of 1000€. is wel handig als je graag eens van kleurtje wisseld.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/paintjob/ .
als je geen roest en dergelijke hebt in uwe lak, dan kan je misschien wrappen overwegen? kost ook niet zo gek veel hoor