View Single Post
  #10  
Old 05-06-2013, 17:11
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

bovenaan de hoek kan je die rubberen slurf lostrekken. de kabels die erin zitten kun je normaal een 10cm eruit trekken daar. de breuk zit op dat stuk.

de desbetreffende kabels doorknippen, krimpkous erover en weer aan elkaar solderen (let wel, wordt korter en korter door de jaren zo door elke keer een stukje af te knippen).

bij mij was deze al eens hersteld, ik knipte de herstelling eruit, heb aan het ene stuk een nieuw stuk draad van 15cm gesoldeerd, en dit stuk dan aan het andere deel kabelboom (als het ware 15cm extra tussen gestoken). dit was veel soepelere draad die ik gebruikt heb (de originele is redelijk hard).
ondertussen dan ook de andere stukken aangepakt die 'zwak' werden aan het knikpunt. kabel weer wat terug geduwd, slurfje weer in het kofferdeksel geprutst en dat was het. nu 4jaar later nog steeds in orde.

ik dacht dat er herstelstukken te kopen waren ook met een soort klemmen aan die je gewoon aan de kabelboom knijpt dan
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote