View Single Post
Old 05-06-2013, 17:40
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by fcapri
bovenaan de hoek kan je die rubberen slurf lostrekken. de kabels die erin zitten kun je normaal een 10cm eruit trekken daar. de breuk zit op dat stuk.

de desbetreffende kabels doorknippen, krimpkous erover en weer aan elkaar solderen (let wel, wordt korter en korter door de jaren zo door elke keer een stukje af te knippen).

bij mij was deze al eens hersteld, ik knipte de herstelling eruit, heb aan het ene stuk een nieuw stuk draad van 15cm gesoldeerd, en dit stuk dan aan het andere deel kabelboom (als het ware 15cm extra tussen gestoken). dit was veel soepelere draad die ik gebruikt heb (de originele is redelijk hard).
ondertussen dan ook de andere stukken aangepakt die 'zwak' werden aan het knikpunt. kabel weer wat terug geduwd, slurfje weer in het kofferdeksel geprutst en dat was het. nu 4jaar later nog steeds in orde.

ik dacht dat er herstelstukken te kopen waren ook met een soort klemmen aan die je gewoon aan de kabelboom knijpt dan

Ik heb een totaal anders probleem

De boosdoener, kijk; als ik met een voltmeter op het contactje meet krijg ik op dit lamphoudertje geen 12.2V, de andere wel..
maar beide lampen werken niet???
ik heb allebei de lamphouders eruit gehaald, en op de kabel zelf gemeten. ze krijgen allebei 12.2V..
dus een draadbreuk is onmogelijk (denk ik) in dit probleem

conclusie; zijn die lampen in serie geschakeld? want ze werken allebei niet meer terwijl 1 lamphoudertje stuk is..
Reply With Quote