View Single Post
Old 09-06-2013, 11:01
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

toen ik de mijne kocht voor 200€ was die ook gekeurd door de garage. t is een bevriende garage en vandaar dat ik die zo goedkoop meekreeg. in principe moesten die 1jaar garantie geven, en dat is een verloren zaak met een oud golfke met +360 000km.

normaal ging die de pers in, maar omdat het voor mij was, werd die nog eens verkocht. (ik sleutel er dan ook volledig zelf aan).

ik kon er dus gewoon een jaar mee rondrijden met die keuring. k had die nog maar 2dagen en de miserie begon, er zit een alarm in en de afstandsbediening werkte SOMS. (= ge krijgt het wel aangezet, maar niet meer uit).

de ruitensproeier reservoir lag er los in, het plaatwerk onder die bak was al volledig rot (=lassen). voor de rest geen problemen mee gehad tijdens het rijden. tellerbak was ook stuk, de km's telden niet meer omhoog .

als een garage deze herstellingen had moeten uitvoeren, waren die al 500-1000€ kwijt aan materiaal en werkuren.

ik zocht toen ook een GTD'ke, maar een gewone D was ook al voldoende bij mij. die van 400€ zal wel zijn werk hebben voor zijn leeftijd, maar volgens mij geen verloren zaak. een 1.6GTD is al zeldzamer en ik zou die ook liever opmaken dan een 1.6D. het enige dat mij nu nog tegenhoud om een GTD te kopen, is dat je in belgie nu die lelijke lange nummerplaten krijgt.

moest er laswerk aanzijn ofzo en je wil dit niet uitspenderen aan een 'dure' carossier, laat je maar iets weten hé . ik heb hier nog een heleboel 'stukken' liggen van die gesloopte 91'er golf (achterdeel, zijpanelen, deuren, motorruimte, bodemplaat,....)
Reply With Quote