Precies: Hele kleine turbo spoelt snel op (bijna) geen turbo gat, maar levert dan ook maar geringe druk
D'r zijn legio voorbeelden van motoren met 2 turbo's: 1 kleine die snel opspoelt, en een big-ass grote voor de hogere toeren..
(niet te verwarren met V6/V8'en met 2 turbo's van gelijk formaat.
Verder:
Mechanisch aangedreven compressor; Over een V-snaar of tandwiel
Uitlaatgas-turbine (kort: turbo); door uitlaatgas aangedreven.
Turbo word meestal gebruikt voor alles dat op uitlaatgas word aangedreven
Compressor voor alles dat per 'mechanische' aandrijving word aangedreven
Supercharger kan beiden zijn
Ochja:
compressor; neemt vermogen weg van motor (want kost energie om te laten draaien), voordeel: gaat gelijk op met toerental motor
turbo; kost bijna geen vermogen, want neemt rest energie op (uitlaatgassnelheid), maar spoelt langzaam op: eerst uitlaatgas-stroom opgang brengen voordat de turbo wat gaat doen.
Combi met uitschakelbare compressor => ideaal
(maar kostbaar: zit meer op, kan meer kapot)