Thread: ontsteking
View Single Post
Old 30-06-2013, 09:53
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Default ontsteking

Waarschijnlijk is mijn ontstekingsmodule niet meer goed van mijn 1.3 MH uit 1988 met 150 000 op de teller
Uit stilstand optrekken moet met véél gas om te voorkomen dat de motor afslaat en met schakelen naar de 2e versnelling ook 3e 4e 5e is het ook maar is het minder, waarschijnlijk omdat de wagen dan al rolt zeg maar
De auto rijdt niet harder dat 130 terwijl ik er al bijna 150 mee heb gehaald toen ie "niet goed" was afgesteld en de slangetjes anders aangesloten waren
Ik ben gister bij Dragon geweest om evt de carb te reviseren maar dat was niet nodig blijkbaar, alles is weer goed afgesteld en aangesloten zoals het hoort en de klachten zijn eigenlijk verergert vergeleken met hoe het was (maar ook de oude situatie was niet goed)
Bij het loshalen van de plastik verdeler kap kwam er viezigheid en stukjes plastic uit zetten dus hier moet iets mis gegaan zijn

Carburateur is goed bevonden door Dragon
Bougi's + kabels zijn nieuw
Alle slangen kabels en leidingen zitten nu zoals het hoort en lekken niet (meer)

Nu is mijn vraag WIE heeft er voor mij een komplete ontsteking te leen of te koop die OPZEKER goed is?
kompleet met bougiekabels verdelerkap en de komplete ontstekings module zodat ik het eerst kan testen of dit wel het probleem is zodat ik niet voor niets een paar hondert euro moet uitgeven
VW nr 030 905 205 A, Bosch 0 237 021 043
Liefst alles kompleet want een kap van Piet en een kabeltje van Kees schiet niet op natuurlijk
het verzenden of ophalen is voor mijn rekening uiteraard

Of misschien heeft iemand een idee wat het ook kan zijn?
Want wij weten het anders niet meer
Reply With Quote