View Single Post
  #23  
Old 02-07-2013, 10:11
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

komt de rest een beetje overeen met de foto dat ik poste? die stuuras komt uit een 91'er 1.8benzine.
naar mijn weten was deze fabrieksorigineel en is dat nooit gedemonteerd geweest (is de ex auto van mijn broer).

bij mij zit die veer daar dus ook, maar ONDER die grijze blok waar het stuur op komt.
ik heb gekeken hoe je die kan verwijderen, en daarvoor zou ik die gewrichten aan de onderkant moeten losmaken, de veer onderaan losmaken, en dan die hele stang er langs boven uit te trekken.

mogelijk is de uwe er ooit uitgeweest, heeft de persoon dan vergeten de veer erin te steken voor hij de stuurstang terug plaatste. en bij montage van het stuur dan de veer erin gestopt.
op de originele manier, zou de veer de stuurstang dan toch 1-2cm hoger moeten drukken (die veer zit daar nu samengedrukt ter hoogte van het contactslot).
kijk desnoods eens in de motorruimte, hoe het bij die kruiskoppelingen bij u zit. daar zit namelijk ook een veer die alles wat opspant. mogelijk zit die er nu heel losjes in daar en 'rust' de stuurstang op die gewrichten en stuurhuis
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote