
09-07-2013, 13:03
|
Forum Regular
|
|
Join Date: May 2013
Posts: 227
|
|
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Als de motor stationair draait is er weinig vacuum in de carburateur, en doet de vervroeging dus (vrijwel) niets. Pas als je gas geeft en het vacuum sterker wordt, wordt via dat slangetje het membraan in dat "potje" bewogen, en via een mechaniekje zal dat de contactpuntjes iets verdraaien.
Op http://www.hyperlinc.nl/voorontstek...rontsteking.htm staat een vrij goed verhaal, zonder al te veel technisch gewauwel. 
|
Bedankt Erik
Nu begrijp ik véél beter hoe het zit en werkt
Zelfs het afstellen er van wordt goed en duidelijk uitgelegt en idd ZONDER gewauwel of termen die je niet kan uitspreken
Dit is precies wat een simpele ziel nodig heeft om iets te leren
Geen woord engels of interessant gedoe,,,,,HEERLIJK
Voor iedereen die er net zoveel van snapt als ikkes kan ik dit heel erg aanbevelen

|