View Single Post
Old 09-07-2013, 18:18
bigron's Avatar
bigron bigron is offline
VW Enthousiast

Ik zal maar even mijn verhaal doen dan.

Ten eerste ben ik zeer blij dat ik er zo uitgestapt ben.

Ik reed normaal met de verkeersstroom mee(120) toen de auto voor mij plotseling enorm hard remde.

Ik remde ook maar zag ook dat ik het niet ging redden, rechts was de baan vrij dus stuurde ik daar heen.
Toen brak de achterkant uit en schoot ik in de vanrail.

Daarna ben ik een stukje van de film kwijt.
Ik weet dat ik stil stond, later was aan de sporen te zien dat ik 360 graden gedraaid ben en daarna tegen de vangrail tot stilstand ben gekomen.

Toen ik stilstond ben ik uitgestapt achter de auto zag ik dat alle verlichting aan was en dacht kortsluiting.
Daarna heb ik op het dash de kofferklep ontgrendeld en heb achterin de massaschakelaar uitgedraaid.

Terwijl ik de klep ontgrendelde zag ik dat de auto in brand stond.
Dus nam ik de mat uit de koffer mee om het vuur uit te slaan, dit werkte niet.

Door de eerste klap waren er 3 throttlebodies met injector afgebroken en stroomde de brandstof er uit.
De pomp word wel uitgeschakeld als de motor niet draaid maar 4meter leiding 8mm dik met 4,5 bar is een behoorlijke hoeveelheid.

Door de klap en 360 spin is de benzine door de hele motorruimte gespat en op de uitlaat gekomen en vatte vlam.

er zijn nog pogingen gedaan om met een blussertje het vuur te doven,dit ging niet.
Gelukkig was de brandweer er snel en die doofde het vuur met water.

De motor en bak zijn nog wel te redden,het dash en de kabelboom zijn half gesmolten. het interieur heeft waterschade.

De auto staat weer thuis en de schade taxateur is geweest, nu is het aan de verzekering.

Nogmaals ik ben blij dat ik alleen een stijve nek heb en een gekneusde rib en borstbeen.

Ik heb nog een voorkant van een golf 1 liggen om de body te repareren.
Wanneer dat gebeurt ........

Ik moet alles eerst laten bezinken.

Ieder die geholpen heeft, thanks

Ron
Reply With Quote