View Single Post
Old 22-07-2013, 08:08
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Default Extreem veel olieverbruik

Hoi .

Ik heb last van olie verbruikt maar wel in de extreme vorm .

Elke 100/150km(afhankelijk van hoe veel toeren ik maak ) moet ik 1 tot 1,5L motorolie bij gieten ( motorolie is 10w60 motul 300v maar ik heb er gisteren Castrol edge bij gedaan motul is op )

Wat ik zelf heb opgemerkt als de wagen stil staat en ik maakt wat toeren (+- 4000rpm ) dan rookt de wagen extreem veel , vooral blauwgrijze rook . Ook tijden het rijden wanneer ik boven de 4000rpm kom begint de rook op te komen .

Mijn motor .

2.1 8v (2e met diesel krukas ,nieuwe oliepomp , nieuwe lagerschalen , nieuwe dichtingen , nieuwe zuigerveren ( echter heb ik 1 zuigerveer gebroken tijdens de montage en daar heb ik dan een oude in gestoken ( een niet al te beste zet maar dacht dat geen kwaad kon . ) dit alles heeft ongeveer 400km gelopen .

Cilinderkop ( afkomstig van een jh motor , echter geen revisie op uit gevoerd en volledig standaard )

Vroeger ( 2 maand terug ) lag er nog een gereviseerde en bewerkte dx kop op . Maar deze heeft nu zijn plaats gevonden op een ander blokje .

Of dat de motor toen oook zoveel olieverbruik had en zoveel rookte kan ik niet meer zeggen maar ik dacht van niet .

Nu zou ik graag willen weten vanwaar mijn olieverbruik komt ( onderblok of cilinderkop ) en als het van mijn cilinderkop komt is het dan mogelijk klepseals te vervangen terwijl de blok samen blijft ?

Oohja voor ik vergeet , toen de dx cilinderkop er op lag had ik 16bar compressie gemeten en dit was overal gelijk .
Reply With Quote