Hoi .
Ik heb last van olie verbruikt maar wel in de extreme vorm .
Elke 100/150km(afhankelijk van hoe veel toeren ik maak ) moet ik 1 tot 1,5L motorolie bij gieten ( motorolie is 10w60 motul 300v maar ik heb er gisteren Castrol edge bij gedaan motul is op )
Wat ik zelf heb opgemerkt als de wagen stil staat en ik maakt wat toeren (+- 4000rpm ) dan rookt de wagen extreem veel , vooral blauwgrijze rook . Ook tijden het rijden wanneer ik boven de 4000rpm kom begint de rook op te komen .
Mijn motor .
2.1 8v (2e met diesel krukas ,nieuwe oliepomp , nieuwe lagerschalen , nieuwe dichtingen , nieuwe zuigerveren ( echter heb ik 1 zuigerveer gebroken tijdens de montage en daar heb ik dan een oude in gestoken ( een niet al te beste zet maar dacht dat geen kwaad kon . ) dit alles heeft ongeveer 400km gelopen .
Cilinderkop ( afkomstig van een jh motor , echter geen revisie op uit gevoerd en volledig standaard )
Vroeger ( 2 maand terug ) lag er nog een gereviseerde en bewerkte dx kop op . Maar deze heeft nu zijn plaats gevonden op een ander blokje .
Of dat de motor toen oook zoveel olieverbruik had en zoveel rookte kan ik niet meer zeggen maar ik dacht van niet .
Nu zou ik graag willen weten vanwaar mijn olieverbruik komt ( onderblok of cilinderkop ) en als het van mijn cilinderkop komt is het dan mogelijk klepseals te vervangen terwijl de blok samen blijft ?
Oohja voor ik vergeet , toen de dx cilinderkop er op lag had ik 16bar compressie gemeten en dit was overal gelijk .