View Single Post
  #2  
Old 22-07-2013, 08:15
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
Hoi .


Ik heb last van olie verbruikt maar wel in de extreme vorm .

Elke 100/150km(afhankelijk van hoe veel toeren ik maak ) moet ik 1 tot 1,5L motorolie bij gieten

Wat ik zelf heb opgemerkt als de wagen stil staat en ik maakt wat toeren (+- 4000rpm ) dan rookt de wagen extreem veel , vooral blauwgrijze rook . Ook tijden het rijden wanneer ik boven de 4000rpm kom begint de rook op te komen .

Mijn motor .

2.1 8v (2e met diesel krukas ,nieuwe oliepomp , nieuwe lagerschalen , nieuwe dichtingen , nieuwe zuigerveren ( echter heb ik zuigerveren gebroken tijdens de montage en daar heb ik dan een oud in gestoken ( een niet al te beste zet maar dacht dat geen kwaad kon . )

Cilinderkop ( afkomstig van een jh motor , echter geen revisie op uit gevoerd en volledig standaard )

Vroeger ( 2 maand terug ) lag er nog een gereviseerde en bewerkte dx kop op . Maar deze heeft nu zijn plaats gevonden op een ander blokje .

Of dat de motor toen op zoveel olieverbruik had en zoveel rookte kan ik niet meer zeggen maar ik dacht van niet .


Nu zou ik graag willen weten vanwaar mijn olieverbruik komt ( onderblok of cilinderkop ) en als het van mijn cilinderkop komt is het dan mogelijk klepseals te vervangen terwijl de blok samen blijft ?

Versleten klep seals/geleider, versleten segment zorgt voor compressieverlies
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote