
23-07-2013, 10:20
|
 |
VW Guru
|
|
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
|
|
Heb je de zuigerveren ook 120 graden onderling verdraait ?
Geen olieschraapveer gebroken ?
Nieuwe veren zonder te hohnen gaat nooit goed, je bent zo weer terug bij af.
Ook een cilinderkop monteren die lange tijd flink heet is geweest is vragen om moeilijkheden!
Meet de compressie nog eens bij warme motor en volle accu, noteer de waarde, giet nu in elke cilinder een scheut olie en meet de compressie opnieuw, als deze nu duidelijk hoger word zit het probleem in het onderblok ( zuigers / veren / slijtage cilinder ), merk je met de olie niks, dan zit het meestal in de kop / klep o.i.d.
Seals kun je zo vervangen zonder de boel uit elkaar te halen, de geleiders natuurlijk niet, maar bespaar je je de moeite maar om alleen de klepsteelrubbers te vervangen, want je gaat van de regen de drup in met wat pech.
Edit,
Ik las verkeerd, maar als je zegt 1 liter op 100km zit dat echt niet in de kop, maar gegarandeerd in het onderblok of montage fout.
|