View Single Post
Old 24-07-2013, 18:51
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by MelG60
Slotspeling heb je dus niet gecontroleerd? Soms zijn zuigerveren op redelijke maat (normaal iets te kleine speling voor de geleverde boring) maar vaak moeten ze zeker op goede speling gezet worden (helemaal als het een competitiemotor is) dat je de oude boring niet opgeschoond hebt is ook niet echt verstandig. Ik zou iig de boring controleren op rondheid en maat en een verse set zuigerveren monteren van een goede kwaliteit en goed op maat zetten. En zeker goed honen, is de boring niet helemaal rond meer of verloopt hij qua max diameter dan red je het niet meer met honen maar word het overmaat boren. Een goede boring en slotspeling is het verschil tussen een goede en slechte motor. Ik zet regelmatig 'nieuwe' motoren opnieuw in elkaar omdat mensen het verkeerd gedaan hebben.

ik zal eerst eens controleren of de cilinderkop geen schade heeft , en indien het effectief het onderblok is dan zie ik wel wat ik zal doen .
ik heb namelijk nog een G60 en 1.8 20vt liggen waar ik voolopig nog geen raad mee weet ( een ombouw is dan een optie )
Reply With Quote