27-07-2013, 00:30
|
 |
No personal life
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Monty
Best machtig om te zien zo met die hele stellages. Eerlijk gezegd had ik zoiets nog niet in gebruik gezien. En zeer fijne resultaten!
|
Ik vind het een ingenieuze constructie, en de resultaten zijn er naar! Lijkt me trouwens wel een kostbare oplossing, en je hebt er extra werk aan bij de nabewerking...
Monty's foto laat zien dat het ook anders kan, de suggestie van snelheid zit in de onscherpe achtergrond. Dit effect kun je nog versterken door een langere "sluitertijd" te kiezen!
En dan is er nog de armelui's-methode: je staat zelf stil, en trekt de camera mee met de beweging van de rijdende auto. Het vergt wat oefening, maar het effect kan er goed uitzien.
Ik gebruik deze foto even om een tip te geven:
De ruimte achter de auto is groter dan die ervoor; de auto lijkt daardoor nog meer "uit het beeld' te rijden. Doordat je schuin van achter af kiekt is dat toch al het geval, maar dit versterkt dat nog eens. De foto zal meer "spreken" als je pakweg de helft van de ruimte achter de auto wegknipt! En de grote oppervlakte aan asfalt kan ook kleiner, tot iets onder de schaduw van de auto.
|