Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Volkswagen Caddy mk1 1600cc diesel van 1988.
Hier zit al een cilinderkop op met hydrostoters.
De motor heeft 365k kms gelopen tot nu toe.
Nu zou binnenkort de distributieriem vervangen moeten worden. Nu vroeg ik mij af of het raadzaam is om andere dingen ineens mee te doen als de riem eraf ligt?
Ik heb een heel klein beetje olieverbruik, maar dit is te wijte aan de dichting van het kleppendeksel denk ik. Sins een half jaartje heb ik ook last van koelvloeistof die verdwijnt (in kleine mate) Een lek kan ik niet direct vinden. Motor maakt soms een tikkend geluid, ik denk dan aan de hydro stoters? Na het vorige laatste onderhoud was het tikkende geluid de eerste 200km weg. Filters en olie (15W40 valvoline) is toen vervangen.
Als ik de riem laat vervangen dacht ik om de keerringen van krukas en tussenas zowiezo te laten vervangen. Idem voor de pakking van het kleppendeksel;
Is het raadzaam om de kop te demonteren en ook een nieuwe koppakking te steken, evenals het vervangen van de hyrdostoters, kleppenseals? en nog andere dingen?
Zou ik eerst een compressie test laten doen en een olie druk test? Kan iemand mij daarmee helpen in de regio Limburg Belgie?
Ik heb de wagen nu 40000 km in mijn bezit en hij rijd nog steeds hetzelfde als in het begin, geen vermogen verlies ofzo..
De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat rond 300k km de motor is open geweest en is nagekeken, of dit echt gebeurd is betwijfel ik..
Wat vinden jullie raadzaam om te doen? Motorswaps naar andere motorcodes gaat zowiezo niet gebeuren, wil graag verder met deze wagen/ motor combinatie
