View Single Post
Old 27-07-2013, 19:16
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie

Default The story of my '85 Jetta Coupe

Hier begon het allemaal mee De winter-daily Golf, fijn goedkoop autootje waarmee ik de wintermaandjes wilde overbruggen zodat de Jetta GT16V niet de pekel in hoefde....

Echter,..

Laat ik 1 keer iemand anders erin rijden en schuift ze zo tegen een betonnen pilaar aan, niet extreem hard, maar t voorbumpertje grille en de motorkap waren geraakt en een beetje ontzet... Wilde er geen verzekeringskwestie van maken dus werd het tientjeswerk en de aankomende zaterdag ging ik op de sloop maar even zien voor een ander bumpertje en motorkapje..

And this is where the story really begins...

Aangekomen bij de sloop, uitgelegd waarvoor ik kwam en al snel mocht ik achter op het terrein zelf de onderdelen bij elkaar gaan sprokkelen..

Daar viel mijn oog op een redelijk bijzonder kleurtje en ja hoor, er stond werkelijk een Jetta Coupe.. Een rondje er omheen gelopen/geklommen en al snel werd duidelijk dat de auto nog zo goed als compleet was, auto was afgesloten maar er stak nog wel een sleutel in het contactslot,.. Vreemd dus.
Ik had er nog nieteens bij stilgestaan maar de kentekenplaten lagen er ook nog in, dus ik naar binnen om eens navraag te gaan doen naar die Jetta..

Man vertelde me dat het kenteken nog niet uitgeschreven was, dit zou hij komende maandag gaan doen alsook dat de auto eigenlijk al wel in de rij stond om de shredder in te gaan.. de tweede sleutel kwam uit de kast tesamen met het 3 delige kentekenbewijs..

Direct stelde ik daarop de vraag: Is de complete auto nog te koop?.. Enigsinds bedenkelijk stemde hij hier wel mee in.

Hij vertelde me dat hij nog wel startte, maar zodra je gas zou geven leek het net of ie verzoop.. En het interieur was werkelijk uitgeleefd. Hij vroeg me nog eens of ik wel serieus was maar ik had nog maar 1 plan in mijn hoofd:

Die Jetta móet met mij mee..

De startbooster ging mee naar buiten en ik wilde zeker weten dat ie liep. Als ie eenmaal zou lopen kon ik hem mee naar huis nemen (bij gebrek aan vervoer)

Duurde een kleine 10 minuutjes voor ie aan wou slaan maar de bevestiging was er; hij is nog niet dood..

Toen ging het snel, leuke prijs werd afgesproken, even paar maatjes gebeld zodat de Golf ook nog thuiskwam en de Jetta ging mee naar huis.. (samen met nog een extra motorkap en bumper waarvoor ik oorspronkelijk kwam).

Onderweg werd inderdaad bevestigd wat de man al vertelde; inhouden, sputteren en niet boven 80KM/h naar huis gesukkeld..
Eenmaal thuisgekomen alvast eens gezocht naar het probleem,verschillende vacuum slangetjes vernieuwd zonder resultaat, tot ik door iemand van dit forum werd getipt dat het de vervroeger van de ontsteking was ( ik was in die tijd nog een noob op dat gebied )

Problem SOLVED! Nu liep ie ook al veel beter en kon het begin gemaakt worden om hem een opknapbeurt te geven...

Dus begonnen met de wielen overzetten die onder de Golf zaten, frontje opgefrist met een nieuw stel koplampen en motorkap-bra, achterlichten vervangen en een plaathouder achterop geplaatst...

Er zaten ook een heel aantal roestplekjes en dergelijke op, deze heb ik direct opgeschuurd en al een beetje behandeld zodat ze niet door gaan rotten...

Het interieur had echt zijn glory-days achter de rug;

En het motortje

Toen werd het tijd voor de échte veranderingen

Verlagen, GTI lip, USA plaathouder achterop en een custom westmoreland frontje;

Daarna kwam de eerste meeting er weer aan: De VWSpeed Midwintermeeting 2010

Daarna nog als probeersel een GTS voorfront met frontspoiler en Jetta GT achterspoiler geplaatst;

[imghttps://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/319086_439654192761441_2107848256_n.jpg?oh=7b5985b 86ee81c121ddc8cd060061cf1&oe=55ADCEEC&__gda__=1434370877_46a055f5eb9636273b2e3e8aecde217 d[/img]

Toen werd het stil,.....

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif

http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote