Die draadjes zijn van de gasklepschakelaar (op het witte blokje dus) en hoort eigenlijk een stekker aan te zitten. Bruin-wit en blauw-rood klopt.
Die gasklepschakelaar geeft alleen het verschil tussen nullast/vollast en deellast. Het signaal hiervan gaat naar de regelaar voor de inspuiting. Bij nullast of vollast wordt het systeem niet bijgeregeld voor de beste verbranding:
- Nullast: motor moet stationair blijven draaien, en regelt inspuitduur alleen op de motortemperatuur (blauwe stekker vooraan).
- Vollast: de maximale inspuitduur wordt dan gebruikt en het lambdasonde signaal wordt genegeerd.
- Deellast: de inspuitduur wordt volledig bijgeregeld door alle binnenkomende signalen.
Als die stekker los ligt, draait hij waarschijnlijk daarom veel te hoog stationair. Draait hij ook direct vol in de toeren als je gas geeft, of juist niet? Als hij nl. een vollast signaal krijgt, verzuip je eigenlijk continu de motor als je niet ook vol gas geeft. Dan kan ik me voorstellen dat de CO heel hoog is.
Meer info staat ook op mijn site:
Alles over de Volkswagen NZ