
21-08-2013, 12:11
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
Quote:
Originally Posted by remie
Ja precies. Op het moment dat je je gas loslaat bij een benzine auto sluit de gasklep. Dan onstaat er tegen druk in het compressiehuis wat schadelijk kan zijn voor de turbo en zakt het aantal toeren drastisch van het compressorwiel.
Aangezien een diesel geen gasklep heeft maar gewoon een ''open'' inlaat is dit niet van toepassing.
|
als er geen brandstof ingespoten wordt, hoeft ook die complete inlaat niet meer op 1bar te staan hé. dan ga je enkel maar hoge druk lucht extra compresseren. door nu die druk weg te laten vallen, kan alweer de turbo vrij spinnen en sneller opkomen als je weer gasgeeft. principe blijft gelijk, alleen is het bij een diesel niet nodig
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|