Golf 1 G60 ombouw lambda 3 opties;
1. Zonder lambda = noodloop = noodloop is een gemiddelde zonder na regeling.
2. Met lambda, rekening houden met de positie van de lambdasonde. Dus;
- meet je 1 uitlaatkanaal of 4. Positie is dus bepalend voor een juiste werking.
- Hitte. Lambda gaat pas werken bij een hoge temperatuur. Zonder katalysator worden de hoge temperaturen vaak niet bereikt. Veel lambdasondes zijn dus gemaakt voor katalysatoren. Kan dus conflicteren met de positie!
Er zijn meerdere oplossingen denkbaar bijvoorbeeld op zoek naar een lambda die gemaakt is voor een auto zonder kat. Alle opties kosten tijd en uitzoekwerk!
3. lambdasonde uitprogrammeren door chip op maat.
Voordelen:
- scheelt je minimaal het lambda gedeelte van je kabelboom wat er tussen uit kan.
- mits goed gedaan verbruik en prestaties op elkaar afgestemd
- moet toch gebeuren als je kleinere poelie en of andere injectoren wil rijden
Nadeel:
Verbruik en prestaties zijn vast en niet variabel dus in Nederland heb je een prefect rijdende auto. Ga ermee op vakantie en bijvoorbeeld de bergen in Oostenrijk in en het is maar de vraag of je motortje dan nog lekker loopt op het aangepaste programma..
Dit zijn mijn aantekeningen hoor door met veel mensen te praten zeg niet dat ik er alles van weet
