Thread: Zwolly ..
View Single Post
Old 27-08-2013, 06:34
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee

Default Kleine update..

Beste leden,

Zoals meestal kom je als je een andere "oudere" wagen koopt (met recente bouwjaren idem! ) na enkele dagen soms toch wat kleine oneffenheden/rammeltjes tegen id auto die je eerst niet bemerkte, de rechterachterwielremcilinder zweet redelijk wat, die eens vervangen tzt, spoed hoeft nog niet want het gutst er nog niet uit, en 70% rem je met de voorwielen..., zo een ding kost ook maar iets van €12, echter is het wel slim om meteen beide kanten aan te pakken dmv de remchoennen en beide cilinders te vervangen zodat ik er verder dan nooit meer naar hoef om te kijken, olie lampje van remvloeistof brand nu contineu,,, jaaa tankje is echt halfvol, dus eerst even bijvullen vandaag. , ook lijkt het soms dat de linker voor remblokjes soms iets aanlopen,piept iets bij zachte snelheden rijden,even goed gangbaar maken of nieuwe erop, stilstand is nimmer bevordelijk voor een auto/ remmerij, soms kun je de boel weer goed los/gangbaar maken door enkele malen flink hard te remmen, dit heeft ook wel iets geholpen, heb uitgezocht wat de kosten zijn vd onderdelen om evt de gehele remmerij te vervangen voor nieuw... lachen , kost echt niet veel... , onder de kap is de wagen zo een 24 jaren nimmer schoon gemaakt, lekker vettig, dus goed geconserveerd, ook ff aanpakken met remmenreiniger op het motorblok,de zot eraf, en kleppendeksel matzwart spuiten met hitte bestende lak/verf. Dan is t weer spik und span..jawohl haha.

De binnenkant was ontzettend smerig , echt goor,zo aan het peotsen geweest en nog zie je id nerven van het dash nog een beetje die dof achtige vieze look een beetje, cockpitcleaner erop, niet die vieze hoogglans maar dat matte, dan zal het beter smoelen denk, maar niets kapot en/of gescheurd, mijn lieve vrouw heeft hele goed schoonmaak middellen en ben er zo een 6 uren mee ad gang geweest,enkel het interieur!! Het resultaat is behoorlijk moet ik zeggem, daarna de stoelen ingespoten met die gympies impregneer spray, water en vuilafstotend spul, blijft het ook veel langer netjes, zo om de 3 maanden even weer beetje inspuiten.

Ook de ouwe draaiknoppen radio eruit getrokken, bleek niet aangesloten te zijn, kabel liggen er voor de speakers, stroomvoorzienin ed, echter kan de antenne aansluiting echt nergens vinden ... , ma ja komp ook wa weer goed...eerst eens een leuke radio scoren, vraag me af of er wel eens wat spekertjes inzitten, als die er in zitten zitten die dan helemaal bovenin het dash links en rechts? Wat is de maat ervan , wil er nl wel een goede set speakers in plaatsen icm losse tweeter wat hoger geplaatst, vind dit prettig voor het geluidsresultaat. Ook achter komen er speakers, wil dit zo doen : onder de hoedenplank bedekking, zodat je ze helemaal niet zitten, zal het geluid wat dempen, verwacht dat dit niet extreem is, eerst eens proberen, open maken kan altijd nog en roosters erop.. weet dat er daarvoor gaten zijn, wie weet de maximale maat voor de speakers die erin passen zonder dat ik plaatwerk moet wegzagen/dremelen?

Ook het rammeltje is opgelost, bleek de achterkentekenplaat te zijn die wat trilde id houder tijdens rijden, 2 stukkies dikke dubbelzijdige tape er tussen gefrommeld.

Langzamerhand word het echt een als nieuw auto, was het al maar behoorlijk versmeerd, maar daar moet je doorheen kijken he...

Het goed stofzuigen moet nog gebeuren, dit doe ik op het allerlaatst, dan is het ook af.

Word vervolgd..

Fijne dag aan ieder toegewenst!
Reply With Quote