View Single Post
Old 27-08-2013, 09:14
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular

Nee ik heb de wagen gekocht met dit probleem
Volgens de verkoper is die carb uit elkaar geweest en "gereviseert",,of dat inhoud dat ie schoon is gemaakt of dat ie ook onderdelen vervangen heeft is onduidelijk (kan de verkoper ook niet meer vinden)
Ik ben er mee naar dragon gegaan omdat de carb uit elkaar was geweest en misschien was dat wel door een beunhaas gedaan,,,je weet het niet
Dragon heeft eea recht gezet en de slangen opnieuw en GOED aangesloten,,,het schijnt dat sommige verkeert zaten
De problemen bleven en toen is ie naar de ontsteking gaan kijken en die op tijd gezet
Met de testrit ben ik geeneens van de parking afgekomen omdat hij niet wou optrekken dan sloeg hij af, hij liep netjes maar totaal geen vermogen als er belasting werdt gevraagt
Dragon wist het ook niet meer dus alles terug gezet zoals hij het beste werkte en ik naar huis
Later bleek dat de manier van afstellen verkeert was en nu staat ie wel goed op tijd maar de problemen blijven enigzinds
Gister avond heb ik hem weer lopent gekregen (idd te weinig benzine), dankzij de uitleg van tim j qua co, dit heb ik als uitgangspunt gebruikt
maar ik krijg hem nog niet helemaal goed
Nu is het enige nog dat hij met optrekken reageert alsof ik in een te hoge versnelling zit en door het gas diep in te trappen gaat dit beter maar als ie dan pakt schiet hij vooruit (heel irritant rijden zo) en ik weet niet of dit kwaad kan voor de motor
En het verbruik was 1 op 11 en dat moet beter kunnen
Na dit carb verhaal weet ik het verbruik niet maar ik verwacht niet dat het nu beter is

Dus in een notendop:
De klachten zijn uiteindelijk WEL verbeterd maar nog niet helemaal weg
Ontsteking is inmiddels goed en kan zelf evt bij of afstellen
De carb durf ik eigenlijk niet meer aan te komen omdat die het nu weer een beetje doet
Het gekke is dat als hij op toeren is gaat hj als een speer (eigenlijk beter dan je van een 1.3 zou verwachten) maar zo in de stad is het een draak om mee te rijden
Reply With Quote