27-08-2013, 11:51
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
net hetzelfde als ik dus had hé. vertrekken aan de lichten was een ramp, maar eens op snelheid ging die er vandoor. volgens fabrikant kon mijn 2.0 179km/h halen. ik ben er dikwijls tot boven de 210 mee gegaan. omdat tellers afwijken zelf eens een gps bijgehaald en 195 gehaald. autosnelweg was toen op, moest de afrit hebben. maar effectief aangetoond dat ik al minstens 16km/h harder ga dan fabriek
een 1.3 uit 83 kan 151km/h halen.
welke brandstof tank je? als je er 98 in doet, tank dan in een ander station eens 95. rijd je op 95, tank dan ergens anders eens 98. heb ooit een auto gehad (opel) die onder de kap zo een blokje had die ik moest omsteken als ik op 95 of 98 reed. instellen op het ene en rijden op de andere resulteerde in slecht rijgedragd. stationair en volgas ging goed, alles ertussen was miseren. ff blokje gewisseld en reed goed. was zo een "octane switch/key/adjuster".
ontsteking kan niet zoveel fout mee gaan, de vonk is er of is er niet. denk eerder dat je carb tegenwerkt. te weinig benzine bij halfgas, genoeg als je volgas gaat.
wat voor carb zit daar trouwens op (ben namelijk niet op de hoogte van VW benzinemotoren).
2dehands ook geen carbs te vinden? kan je die 'reserve' dan toch al eens opengooien om eruit te leren. hoeft ook geen 100€ te kosten hé (ik heb een 1.8motor te koop staan en krijg daar biedingen van 25 en 35€ op. blok, bak, inlaat, uitlaat en kabelboom. heb van miserie de boel gedemonteerd en gooi hem in oud ijzer)
|