View Single Post
Old 23-04-2005, 17:54
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
He Huibert,

Welkom op dit forum !!!

Wat een superstrakke cabrio heb je !!!! Keurig hoor. Ook hele mooie velgen trouwens. K'zou zeggen: blijf ons op de hoogte houden van je "project" (vooral met veel foto's, want daar zijn we gek op hier ).

Heb je misschien ook nog foto's van jou oude "rides" ?? Is misschien ook wel leuk om hier te posten !!!

Grtz.................... LRR

Nou, ik heb eens gegrabbeld in de oude doos en van alles gevonden. Helaas heb ik van mijn 1e project geen foto op de PC, ik ben helaas nog niet voorzien van een scanner. Ben ooit eens heel enthousiast aan een 81er 1.6 GTI begonnen, man wat een ellende. Dat ding was zwaar verwaarloosd en zo rot als wat, soms had ik het gevoel dat als ik aan een kant klaar was met lassen er de dag erna weer nieuwe gaten in waren gevallen.

Dat project heb ik helaas moeten beeindigen om 2 redenen, - 1 - ik kwam er zelf echt niet meer uit (het laswerk deed een vriend trouwens, ik ben meer van de electronica) en - 2 - ik raakt mijn schuurtje kwijt waarin ik zo lekker aan het klussen was. Maar goed, was een leuk experiment, de type 1 liefde is sinsdien niet meer weggegaan!!

Heb in die tijd mijn 1e cabrio gekocht, een zwarte uit 89 met BBS velgen en een leren interieur. Daarmee heb ik ongeveer 120.000 km mee gereden, en ik is dan ikzelf en Sylvia, mijn (inmiddels) vrouw.

Alles is goed aan een cabrio, er mist eigenlijk maar 1 ding en dat is vermogen! Ik reed toen in een lease Golf IV en Syl in de cabrio. Bij een vriend kwam op een dag een 90-er orginele type 2 G60 binnen, ik rijden en meteen verkocht!! wat een fantastische motor is dat, dat geluid, dat vermogen, toen stond er ineens een Golf 2 bij....

Maar ja, 3 auto's is toch eigenlijk wel veel, zeker als ze ook nog eens beperkt casco verzekerd zijn, de G60 (met pijn in mijn hart) toch maar verkocht.

Een jaartje later, weer bij diezelfde vriend, weer een type 2, weer een G60, alleen nu een 85-er 8v omgebouwd naar G60, met iets kleinere poelie, een beest! Helaas waren de remmen niet aangepast, dat heeft me wel eens wat zweetdruppels opgeleverd. Deze viel ook op door de kleur, een schuifdak en een Rallyfront (later verkocht, dat levert echt geen licht op, daar zie je 's avonds geen reet mee)

Maar ook deze moest weer gaan, hij was niet zo heel goed ook. (ik heb nog steeds de zwart cabrio, die inmiddels ook wat veranderd is.) Uit deze auto heb ik nog wel snel de electrische Recaro gehaald, daar zit ik nu nog elke dag op!

meer foto's: http://www.geocities.com/gluibert/Golfcabrio.html

Hoe leuk al dat vermogen ook is, het is geen type 1!! Ongeveer een jaar of 2 geleden een zoektocht gestart naar toch weer een mooie type 1. Aangezien ik geen zin had meer in opnieuw maandan lassen en gedoe, en inmiddels er ook wat meer geld voorhanden was moest het een reeds gerestaureerde auto zijn. Mijn zoektocht bracht mij naar Meersen in Limburg nadat ik via Markplaats een advertentie had gelezen over een belastingvrij Golf GTi, gerestaureerd en met een schuifdak (dat had ik nog niet gezegd, maar de auto moest persé een fabrieksdak hebben) en daar ben ik geslaagd!!!!

ook hier meer foto's op mijn site: http://www.geocities.com/gluibert/GolfGTI.html

Deze super auto heb ik ongeveer 2 jaar gehad. Nadat ik een maand of wat geleden boven mijn werk ben gaan wonen stonden de GTi en de cabrio zij aan zij heel de dag te wachten, maar ik kwam maar niet. 1 moest er weg!

Inmiddels is dan ook de zwarte cabrio verruild voor de grijze waarmee ik dit topic ben gestart, en het cabrio bloed heeft in deze gewonnen.

Ooit, als ik later groot ben, komt er nog een keer een G60 in de cabrio, eerst maar een klein beetje sparen en andere (minder ingrijpende) veranderingen aanbrengen zoals nieuwe lampjes en een carkitje....

Huibert
Reply With Quote