View Single Post
  #1113  
Old 02-09-2013, 20:08
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Thanks Fred, jong geleerd is oud gedaan.

Dit weekend naar Edition 38 geweest.
De nacht van donderdag op vrijdag vroeg vertrokken.
Onderweg in Belgie haalden we nog een dikke belgische Golf 2 in die op de trailer stond.

Maar net nadat we de grens overgingen van Belgie naar Frankrijk leek hij ineens uit de versnelling te schieten.
Dus weer in de vrij en opnieuw in de 4. Maar voorruit komen deed hij niet, dus naar de 3 en zo doorgereden omdat we niet graag op de vluchtstrook gingen staan en we toch bijna bij de trein waren.
Eenmaal bij de trein aangekomen hoorden we de bak aardig rammelen in de 2de versnelling. De 1ste en 3de klonken een stuk beter.
Aangezien we hier toch niet aan konden maar gewoon doorgereden in de 3de versnelling met een gangentje of 85/90 km/u.

Ik had vooraf een aantal delen besteld bij Newton Commercial en zou deze de vrijdag komen ophalen. Nog even getwijfeld om niet de korste route naar Edition 38 te pakken maar toch maar door gegaan omdat ik dit had afgesproken op te halen.
Het laatste stuk mooie binnendoor wegen gehad en kunnen genieten van het Engelse landschap.

Aangekomen bij Newton een warm welkom gekregen met een goede kop Thee.




Eenmaal de spullen ingeladen en een praatje gemaakt en werd ons aanbevolen om naar het strand te gaan om daar te kunnen ontbijten.
Dus zo gezegd zo gedaan.






En toen de reis weer kunnen voort zetten door de binnenwegen van Engeland en goed aangekomen bij het Hotel.
Daarna genoten van het weekend op Edition 38 zelf. Hier heb ik helaas geen foto's van op het moment. Deze komen nog wel.

Nog een foto van s'avonds in Coventry.




En helaas iets eerder moeten vertrekken op Edition om met onze gereduceerde snelheid toch de trein te halen.
Na het afrijden van de trein en het rijden naar de snelweg hadden de Fransen bedacht om een paar hele dikke stroken op de weg te leggen en het leek of we met 2 wielen van de grond kwamen.
Hierdoor was de einddemper uit de achterste rubber geschoten en net voor de demper bijna helemaal doorgescheurd. Dus snel gestopt op de snelweg en binnen 10 sec stond de Franse oom agent achter ons dus maar snel de uitlaat terug gehangen en gaan rijden voordat hij ging klagen dat hij dus aardig wat lekte nu. Hij reed gelukkig gewoon weg.
Even later (gelukkig niet op de snelweg) verloren we dus de einddemper.
Snel gestopt en de warme einddemper maar snel naar de zijkant van de weggeschoven, hem maar snel gekoeld met water en achterin de kofferbak gegooid.

Toen maar gaan rijden voordat er weer Politie bij kwam kijken.
Maar wat een herrie maakt hij zonder demper.
En we moesten nu nog 300 km dus getwijfeld wat we zouden doen maar er was eigenlijk maar 1 oplossing. Doorrijden.
Daarna, buiten een kleine 4 uur in een oorverdovend geluid te hebben gezeten, heelhuids thuis aangekomen.

Nu dus maar eens een bellentje maken naar Donkers Motoren Revisie die de bak 10.000 km eerder hadden gereviceerd.
En kijken of we nog wat geregeld krijgen met de uitlaat, want lijkt me niet dat hij net naast de las al zo snel mag gaan scheuren.
Alleen aan elkaar lassen is er helaas niet meer aan aangezien hij een flinke schraapplek heeft van de eerste klap en helemaal onder de dikke krassen zit van de koprollen die hij heeft gemaakt.
Reply With Quote