View Single Post
Old 01-10-2013, 21:06
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore

de drukgroep "verglaast" door het slippen van de koppeling, omdat het erg warm wordt. Vliegwiel heeft er minder last van vanwege grotere massa aan materiaal, maar heeft er ook wel degelijk last van. Het zal je ook opvallen dat de koppelingsplaat erger versleten is aan de kant van de drukgroep, vanwege de bovengenoemd reden. Derhalve, wanneer je koppeling al slipt, plaat en drukgroep vervangen. Vliegwiel controleren, als je geluk hebt, issie nog bruikbaar.

extreem voorbeeld van verglazen:
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/capri2/Pcdv0386.jpg

Druklager vervangen. Vervang je die niet, gaat ie over twee weken, en heb je spijt... want alles vervangen is opzich niet moeilijk, maar wel erg tijdrovend, en dan ben je er toch ...

mocht je vliegwiel er slecht uitzien:
ik weet niet zeker of je een dubbelmassavliegwiel hebt.. zowel, lijkt het me sterk dat die op te knappen is, afdraaien lijkt me niet echt goed te doen.

een gewoon star vliegwiel kan worden afgedraaid, maar dan wel zowel het aanligvlak van de koppelingsplaat als het aanligvlak voor de drukgroep. Als het laatste niet wordt gedaan, zit je met te weinig voorspanning (=drukkracht) van je drukgroep, en zal dat na een te korte tijd weer slippende koppeling opleveren.
Reply With Quote