nou, in feite komt alles neer op:
- weghalen van dingen die in de weg zitten
- afhankelijk van verlaging bepalen of je de homo's aan de bak los krijgt zonder de ophanging uit elkaar te halen, anders moet de onderste fuseekogel los, zodat je de fusees naar Buiten kunt trekken. Ik (persoonlijk) vind het makkelijk om de assen er helemaal van af te halen, dan zitten ze je ook niet in de weg.
- alles goed steunen, baksteunen los maken.
- afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt in een Golf 4, moet je bepalen tot hoever je de Motor ongeveer moet kantelen. Als het erg ver is, vindt de uitlaat dat niet fijn, en misschien sommige slangen. Dat moet je dan oplossen.
- Bak er af halen, de nodige dingen doen, alles weer in elkaar zetten.
Trouwens, ook belangrijk: hoewel je km-stand hoog is, en ik verwacht dat je koppeling gewoon door slijtage slipt, is het goed om te controleren of het niet slipt door bijvoorbeeld olie. Zo kan de priseaskeerring lekken, en komt de bakolie op de koppeling... Droge viezigheid binnen het koppelingshuis is gewoon stof, als het drap is, kan het er op duiden dat er dus vloeistof (=olie?) bij kwam.
Controleer ook de speling van de priseas. Radiale speling wijst op een versleten lager, en door die speling lekt de keerring.
Koppeling:
Koppeling moet koppel overdragen. Dat is dan ook een bepaalde "spec" van een setje, dus je kunt koppelingen uitzoeken op koppel die ze aankunnen.
Aangezien we hier met VW spelen, heb je best om wat uit te Kiezen. Zo kun je een OEM koppelingsset pakken van een sterkere versie Motor. Bijvoorbeeld: op mijn TDI heb ik een Sachs koppeling die 350+ Nm aankan, waarbij op de doos stond "VR6". Nou hebben VR6 Motoren bij lange na geen 350 Nm, Maar Meer dan originele 1Z Motor. En zo zul jij vast ook iets vinden