03-10-2013, 07:41
|
 |
Draaideur donateur
|
|
|
|
Golf Pasadena
Goed, mijn vrouw rijdt dus in een 1991 Golf2 Pasadena, uitgevoerd met een 1600 PN motor met zo'n electronische carburateur-monopoint-injectie-dinges icm met een 4S een versnellingsbak (gegevens van de stickâh in de achterbak gehaald)
De motor heeft nu 215.000km gedraaid en heeft bij de vorige eigenaar nog een grote beurt gehad, maar ik merk dat het 'einde' voor deze motor in zicht komt.
Het wagentje bevalt haar prima, alleen mist ze stuurbekrachtiging en begint de motor nu wat kuren te vertonen... als hij nog koud is mist hij soms vermogen on dan ineens weer op te pakken. Ook lekt hij olie bij het oliefilter (sensor misschien?) en begint de koppeling nu te slippen.
Nu is mijn vraag, zijn er Golf3 of Golf4 (1400 of 1600) motoren die redelijk pluk-en-plee in het vooronder van de Golf2 passen ?
Ik hoef niet meer vermogen (de Golf heeft nu 51kw), maar ik zou de Golf graag wat zuiniger en betrouwbaarder gaan maken. We hebben weer aan een diesel zitten denken (deze Golf2 weegt 825 kg en kost haar 21,- per maand aan mrb), maar gezien de 'dure' dieselprijs en de hogere mrb van een diesel tov deze Golf2 ligt het omslagpunt ruim boven de 20.000km en dat rijden we er nou ook weer niet mee. Ook speelt mee dat we met de Golf wel wat vaker naar België en Duitsland (diesel is daar bijna net zo duur als hier, Euro95 scheelt gewoon 20ct pl!) zouden willen, en als ik een moderne motor erin kan hangen (graag met multipoint injectie) en de 1:18 á 1:20 kan halen op de lange baan (ik ben geen hardrijder) zou dat wel erg prettig zijn!
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
|
|