03-10-2013, 12:35
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Ik heb een 1.6 gehad die al dik over de 350.000 was (ook origineel) en die draaide nog steeds en reed ook gewoon 1:12,5 , was er ook gewoon 2x al heen en weer mee naar oostenrijk gereden zonder gedoe.
Enigste wat ik merkte was dat ie niet al ze paarden meer had maar ging nog prima voor de rest.
Ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat en of je af en toe even wat onderhoud doet. De dieseltjes draaien doorgaans wel meer km's maar na 150.000 een benzinemotor al afschrijven slaat nergens op  .
Dieseltje kan ook al op die stand slecht zijn door raar rijgedrag...ik bedoel maar ff.
In ieder geval een recenter motortje erin plaatsen zal al schelen, als je er nou ook nog eentje kan vinden met een lage stand zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
Quote:
Originally Posted by Vince89
Als ik jou was zou ik gewoon 1 van de 3 diesel versies van de mk2 aanschaffen.
Deze zijn niet stuk te krijgen, benzine motoren zijn niet echt iets wat levenslang meegaan, ik heb eens een Polo 9N van 2002 gehad was een benzine, en die had niet eens 150 000km en deze vertoonde ook rare kuren.
meteen een oudere turbodiesel gekocht (GTD) en deze zit al aan 380 000km origineel
lekkages is gewoon slijtage, stuurbekrachtiging is bij mij ook defect. ik heb nog full servo-olie in het vuldopje maar mijn stuur is zo hard als een steen bij het parkeren..
een servopomp kost tegenwoordig veel te veel, 200euro bij een 2de hands website. rij er gewoon zo mee, goed voor je arm muscles 
|
|