10-10-2013, 18:32
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Ombouw naar AEY (SDI)
Dag,
Na twee jaar gereden te hebben met een gereviseerde originele dieselmotor en daar veel gezeur mee te hebben gehad, vandaag begonnen aan de ombouw naar SDI.
Ik heb voor 100,- euro een AEY motor gekocht met ECU en kabelboom, een koopje. Aangezien ik geen vertrouwen had in deze motor heb ik contact gezocht met Van Vught Tuning uit Marum. Voor een nette prijs hebben zij een AEY motor gekocht, getest, en voorzien van een nieuwe distributie en waterpomp met multiriem. Ook is de startblokkering van de ECU verwijderd.
Ik ben vandaag begonnen met het klaarmaken van de motor zodat deze ingebouwd kan worden. Ik heb de motorsteunen verwijderd en mijn eigen steunen geplaatst. De waterpomp van een juiste flens voorzien zodat de motorsteun past, mijn eigen vliegwiel overgezet en een nieuwe koppeling gemonteerd. De versnellingsbak zit eraan, en heb ook meteen de koppelijngscilinder geplaatst. (kom je achteraf lastig bij)
Omdat ik eerst een turbodiesel had heb ik op Marktplaats een uitlaatspruitstuk van de gewone 1600 diesel gekocht, deze ook gemonteerd. Ik heb een nieuwe oliepomp gemonteerd, met de juiste aanzuigbuis + een geschikt carter.
Foto's volgen!
Groeten,
Hylke Anne
|