Hey allemaal
Ik heb nogal een naar probleem waar ik zelf en mijn pa er niet uitkomen..
Een 5tal weken geleden had ik kvs-verlies in mijn Golf 2, zag ik dat mijn temp sensor van mijn expansievat lekkage vertoonde, had daar ergens een behoorlijke scheur opgelopen.
Meteen een andere expansievat gekocht bij de sloop en vervolgens een nieuwe sensor met schroefdraad gehaald. gedemonteerd en terug gemonteerd.
kvs bijgevuld tot tussen min en max.
Nu beginnen de problemen..
Telkens wanneer ik een stuk ga rijden op optrekkend tempo spuit het kvs uit het dopje uit als de temp 90graden zit (zoveel druk precies?)
heb het systeem goed ontlucht, 4x de koelfan laten afgaan zonder dop en met kachel en vervolgens 1x met dop erop. maar elke morgen zie ik dat mijn kvs sterk gedaald is, als ik dan een stuk rij brand mijn dash-lampje dat het leeg is?
maar als ik bijvul spuit het eruit.
Wat is nu het probleem, heb ik een lekke koppakking?
het vuldopje is niet vervangen geweest.
voor de rest GEEN sludge te zien, kvs is zo proper mooi roze van kleur zonder oliesporen. en geen witte damp uit de uitlaat. (rookt veel blauw bij koude start zonder shoke)
ik zie wel dat het precies gelijk schuim wordt als het eruit spuit. door de druk waarschijnlijk
Please help !
Gr