Quote:
Originally Posted by dukerider
Ondertussen zijn de lagerschalen vervangen.
Het stotteren is wel terug gekomen.
Ik heb nu de bougies, de bougiekabels en de rotor en verdelerkap vervangen zonder resultaat.
Tenminste op gebied van het stotteren, de gti start en trekt nu al veel beter.
Omdat ik merkte dat hij wel eventjes veel beter loopt net na het starten en na een koudstart, vermoed ik dat het toch ergens in de injectie moet zitten en niet in de ontsteking.
Nu heb ik hier en daar eens een beetje remmenreiniger gespoten bij een lopende motor.
Dat heeft effect als ik op de derde injector spuit, dan begint hij dadelijk even hoger stationair te lopen.
Nu vermoed ik dat de o ringen van de injectoren niet goed meer afsluiten en dat hij langs daar valse lucht trekt.
Zijn deze makkelijk te vervangen, krijg je deze eruit zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen ?
Kunnen daar eender welke o ringen voor gebruikt worden ?
|
Dit heb ik van het voorjaar nog gedaan:
Let op!
1. bestel de ringetjes bij de VW dealer, je krijgt nu gemodificeerde groene ringetjes mee ipv zwarte.
2. pak een oude koevoet en slijp of frees aan de lange kant, dus niet waar die haakse hoek er in zit een gleuf die precies rond je injector pakt.
3. zet je koevoet om de injector en leg de rest van je koevoet op je kleppendeksel en je wipt hem er zo uit, MAAR.... Pas op, laat geen stukjes in de cylinder kamer vallen, het oude ringetje zal wel hartstikke broos en taai zijn geworden (en dus gekrompen waardoor valse lucht aangezogen word).
(doe dit gelijk bij de andere 3 ook even, het kan voorkomen dat je wat meer moet demonteren zoals het diagonaal stangetje wat van je inlaat sprst naar je klepdeksel loopt om er beter bij te kunnen.
4. Maak alles goed schoon en controleer de werking van de verstuivers gelijk, moet mooi conisch verstuiven bij minimaal 3 bar!
5. Vet alle nieuwe ringetjes in met ZUUR vrije vaseline, plus de injectorschacht en wring de nieuwe ringetjes er omheen en monteer de injectors weer aan de leidingen, en maak tevens de zittingen in je cylinderkop even goed schoon en vet eventueel ook in, alles wat te veel is word wel verbrand.
6. plaats de injectoren terug met de aangepaste koevoet, dat gaat prima met enig handigheid.
Hopelijk kan je hiermee vooruit
Groetjes en Succes!
Ramon