View Single Post
  #6  
Old 15-10-2013, 12:45
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Ben benieuwd hoelang dat blokje het gaat volhouden, zit inmiddels nu op 320 000km.
Als je vanaf 1.9TDI motor chipt vind ik het nog goed, maar een 1.4 3 cylinder? dat is om slijtage vragen
Ik vind dat je deze auto's niet mag chippen, ongezond voor zo'n klein motor inhoud.


Chip is gebeurd via een gast die dat programma op zijn mini-laptop heeft, hij chipt veel auto's goedkoper dan een tuner (daarom lokt hij ook veel klanten), maar deze Polo rookt enorm, terwijl de andere auto's bij dezelfde gast niet echt roken

Zal het hem zeggen.


Waarom is het voor zo'n blok ongezond?
De 1.9 TDI wordt fabriek af al met meer vermogen/liter en meer vermogen/aantal cilinders geleverd, zie het probleem niet met een gechipte 1.4 TDI

Maar goed, dat ter zijde, zie wel een probleem met die km-stand, die vind ik behoorlijk hoog, misschien heeft ie sws wat onderhoud nodig? (en ja ook die onverwoestbare 1.9 TDI's gaan rond die km-stand kuren vertonen)
Maar als het echt direct na het chippen is gebeurd inderdaad ff terug naar die chippert..
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote