18-10-2013, 19:05
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
het is al meerdere keren voorbij gekomen...
in de beginjaren '70 was men nog niet zo bezig met zulke dingen als kwaliteitscontrole en voorraadbeheer..
ook de switch van een kever naar Golf en Passat was een enorme impact voor Wolfsburg..
de reden dat er ook in de eerste paar jaar zoveel veranderde aan een Golf heeft mischien ook wel te maken met het gaandeweg tijdens productie erachter komen dat sommige dingen toch niet werkten...
jullie zeggen zelf al dat je makkelijk een vouw in een gladde kap douwt.. waarschijnlijk zijn mensen daarover in '75 al komen zeiken bij dealers..
waarschijnlijk ook dat ze die dus zo goed en zo kwaad zijn gaan vervangen door 1tje met vouw...mischien kon men daardoor de vraag niet aan in het begin..en zijn ze pas in modeljaar '77 die echt voor elk Golfje gaan gebruiken...
het zou zo maar kunnen ...dat was een hele andere tijd toen..
niemand had ooit kunnen denken dat 40 jaar later zo'n detail belangrijk was..
zo lees ik ook veel over een eerste echte '76er GTI...
de enigste echte die ik ooit heb gekend had kenteken WOB-V220...DAT was 1 van de 3 eerste ,al de rest is discutabel..
nu we toch bezig zijn...
zit er soms ook verschil in kleur van getint glas?..ik heb ooit een GLD gesloopt ik meen uit '76 ,dus mogelijk ook het eerste modeljaar..
en dat brons-bruin getint glas was veel donkerder dan van enkele GL modellen die ik erna heb gehad...
hoe kan dit? (nee,niet door zware shag o.i.d)
|