
22-10-2013, 11:07
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
|
|
Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel, voor dat te controleren moet de distributie eraf en moet je het tandwiel van de krukas halen, anders zie je het niet! Het tandwiel zit over een spie en daar slaat hij uit en verloopt de timing.
Als de riem mooi strak stond zoals het hoort kan hij ook nooit vanzelf een tand verspringen.
|
Heb van de 1Z het tandwiel eraf gehaald, zat dus al een nieuw 'AHU-type' kruk in. Aan tandwiel of kruk was niets vreemds te zien. Spanning was goed volgens het riemwieltje (merktekens). Alleen als de pomp geblokkeerd stond was het merkteken op vliegwiel nergens te bekennen... Vreemde zaak!
Ach, nieuw blok erin, de 1Z gaat naar t staal 
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
|