View Single Post
  #4  
Old 26-10-2013, 12:06
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Dat het een beetje vettig is binnen kan wel normaal zijn, heb dat ook dat de binnekant van die buis vettig voelt.

vermogenverlies merk je wel? naar mijn weten treed vermogenverlies niet als dat vettig voelt.
Als het echt olie is dan is het totaal een ander koekje..


Quote:
Originally Posted by Thom_vw
Dat is normaal en deze slang moet eraan blijven, het zit er namelijk niet voor niets, zoals je zelf al zegt het is de ontluchting. Haal je deze weg dan is er geen enkele mogelijkheid meer om blowby gassen 'te lozen' en gaan er delen op den duur kapot (denk hierbij aan pakkingen).
Het vermogensverlies zal niet groot zijn, tegen de opwarming van de lucht door de turbo zelf valt dit kleine beetje in het niets.



bedankt voor jullie reacties, ik heb gisteren ook even een beetje gegoogled en kwam er wel wat informatie over tegen, die overdrukgassen moeten wel geloosd worden en dat kan op verschillende manieren. in de aanzuigbuis heerst onderdruk en is dus een goede manier om de overdruk in het onderblok te lossen maar tegelijkertijd ook om die schadelijke overdrukgassen (via carterontluchtingsslang naar inlaat) d.m.v. de verbrandingen te elimineren.

Het probleem echter, het is niet alleen een beetje vettig in de aanzuigbuis maar er zit toch echt een beetje olie in en op zijn beurt betekent dat ook dat dit uiteindelijk in de turbo en verder terecht komt, dat lijkt me niet gezond voor de motor... verder bedoelde ik met het verwijderen van de slang eigenlijk het omleiden ervan zodat er geen hete dampen en olie meer worden gevoerd naar het inlaattraject en de ontluchting nog blijft (alleen dan iets minder omdat de zuigkracht van het inlaattraject dan mist).

weet iemand wat dat potje aan het begin van die carteronluchtingsslang is en wat het doet? is dat potje om de olie uit de ontluchting te filteren en zoja, kan het dus zijn dat ie zijn beste tijd heeft gehad? wie o wie... kan hier een beetje duidelijkheid over brengen, alvast bedankt.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote