View Single Post
  #3  
Old 05-11-2013, 17:51
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

wel opletten welke dorpel je hebt.
de meeste stukken die je koopt, zijn overzetstukken. je zet ze dus over de roest heen

dorpel is in feite een heel makkelijke vorm. rechte plaat, 2-3 plooien erin en gedaan. beter koop je een plaat, plooi je die op maat, slijpt het rotte eruit en zet er deftige normale plaat voor in de plaats.

je hebt ook rot en rot hé. wat bij de meeste rot is, is bij mij een klein plaatje zetten, wat bij mij rot is... wel, dan is er meer weg dan het dorpelplaatwerk maar ook alle plaatwerk en bodem erachter.

verder is het ook van belang WAAR die dorpel rot is. als het bij de achterwielrand is, dan is het 2keer niks. dit is gerot omdat de wielkast aan de binnenkant ook slecht is (opletten als de tankvulbuis ook los zit, dan is het plaatwerk erachter ook weg en komt er daar water binnen die de dorpel deed rotten).
als het vooraan is, komt het meestal door een lekke voorruit/paravaan en is waarschijnlijk de bodemplaat ook al deftig heen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote