View Single Post
Old 10-11-2013, 09:22
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast

Question Corrado VR6: afslaan bij koppelen (bij koude motor?)

afslaan bij koppelen (bij koude motor?)

Ik heb sinds 2-3 dagen het volgende probleem

De VR6 slaat af wanneer ik koppel en de koppeling bewust lang(er) ingedrukt houdt bij koude motor (heb het probleem nog niet gehad bij warme motor tot nu toe).

Als ik dus wegrijd en bijvoorbeeld moet stoppen en terug schakelen of afremmen voor een rotonde en ik trap de koppeling in en zolang ik deze ingedrukt houdt dan zakt het toerental t/m 0 en de motor slaat dus af. Laat je de koppeling weer opkomen slaat hij dus wel weer vanzelf aan (aangezien je nog rollende bent).

Wat zou dit kunnen zijn? kan dit met een specifieke censor te maken hebben of iets dergelijks? (koude temp. censor ofzo bijvoorbeeld?) en/of is dit uit te lezen misschien? Ik was in de veronderstelling dat er bij een Corrado VR6 niet zo heel bijzonder veel was uit te lezen overigens, of heb ik dat mis?

Hopelijk is het een herkenbaar probleem, heb vorige week al volledig stil gestaan overigens, VR6 viel uit en sloeg niet meer aan (startmotor ging wel goed rond). Toen is door de ANWB de bobine vervangen. Nu een week later heb ik dus ineens dit probleem. Weet niet of het toeval is, of dat er misschien een relatie zou kunnen zijn, vandaar dat ik het er maar wel even bij vermeld.

b.v.d.
Reply With Quote