View Single Post
  #12  
Old 14-11-2013, 21:17
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by TheBoxNoob
Ik heb zelf vorige maand een wagen uit nederland gekocht.

ge hebt GEEN gelijkvormigheidsattest meer nodig voor de keuring in belgie !

Ge brengt de wagen naar belgie, gaat naar de douane geeft alles wat ge van papieren hebt en verkoopsovereenkomst af dan krijgt ge het vignet 705 van de inschrijving.

Dan gaat ge naar de keuring en laat ge em keuren ( als ze u naar een gelijkvormigheids attest vragen moet ge zeggen dat da niet meer nodig is wet is verandert op 3 oktober!! )

en van dan zijt ge vertrokken met verzekeren, inschrijven enzovoort

Mijne gaat de 19de gekeurd worden ik laat het u weten dan ( ik heb ook geen gelijkvormigheidsattest)

Mvg


Kun je misschien ergens mij die wet geven op papier of internet?
Laat me in elk geval maar iets weten.


Ik ben inmiddels al zover gekomen:
Als je de wagen in Belgiƫ wilt invoeren moet (tenzij de wet op 3 oktober verandert is) je een gelijkvormigheidsattest hebben. Om dit te krijgen kun je een homologatiekeuring ondergaan (duurt lang & controleren ze de motorcode). 2e optie is naar de volkswagen dealer gaan en daar een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest aanvragen (het voertuig moet dan gehomologeerd zijn voor europa).
Ik zou graag willen kiezen voor de 2e optie, maar nu is mijn vraag: Hoe kan ik zien aan de papieren of dergelijke of de wagen gehomologeerd is voor europa? Als dat het geval is dan is er niks aan de hand en kan ik zonder moeite door de keuring.


EDIT: Ben weer een beetje wijzer geworden. Om een gelijkvormigheidsattest te verkrijgen moet het voertuig inderdaad gehomologeerd worden (vanaf 1996 hebben alle wagens dat). Je kunt dit via de keuring doen (de homologatiekeuring, waar ze de motorcode enz. bekijken) OF als de wagen al gehomologeerd is via de dealer een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest aanvragen. De 2e optie kies ik voor, maar hoe weet ik of het voertuig gehomologeerd is? Op de rdw.nl staat dit onder typegoedkeuringsnummer. Bij deze wagen staat er niet geregistreerd (omdat die waarschijnlijk van ouder is als 1996). Waar kan ik dan dit nummer vinden?
Reply With Quote