View Single Post
Old 16-11-2013, 15:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor

Nou daar gaan we dan He's A Live !!!! maar heeft nog wel wat kleinigheidjes

Vanochtend eerst nog eens de distributieriem gecontroleerd en niet meer op de tussenas poelie gelet.
Nokkenas tandwiel op tijd krukastandwiel ook,was toch het streepje ipv het 0 teken.
Ontstekings kerfje in het onderblok gelijk aan krukas ontsteking er in rotor op het streepje.

Diesel startmotor er op nieuwe accu er in en starten maar alles draaide mooi rond maar wou niet aanslaan.
Toen maar gaan testen en het eerste wat ik deed was me retour dicht knijpen met de griptang die je dus ook op het filmpje ziet.
En ja hoor er kwam leven in de MK1

Vanaf dit punt ben ik gaan filmen met me telefoon in een touwtje aan de garage deur
Helaas stopte hij halverwege om dat er geen ruimte meer was op de telefoon

Wat je gelijk hoort is volgens mij het hoge toontje van de dynamo lager net of dat de v-snaar te strak staat.
Heb ook geen idee hoe je dit met die veer onder de dynamo kan stellen.
Hij staat nu helemaal uit geveerd

Auto blijft ook niet stationair draaien.
Moet nog de ontsteking op 14Gr zetten maar ik heb nog niet zo'n soort timerlight.

Koeling doet het niet koelwater wordt niet warm ,fan gaat uiteraard ook niet draaien ,temperatuur meter in het dashboard doet het ook niet.

Mega olie lek was eerst bang dat het achter de bak zat maar gelukkig had ik dit al snel gevonden.
Het gat onder de ontsteking waar de krukas sensor zat heb ik toen gedicht met een aluminium rond plaatje en die vast gezet met het kleinen inbus boutje waar normaal de sensor mee vast zit.
En hier loopt de olie gewoon uit zie je ook op het 2 de filmpje.

Was trouwens ook vergeten de aftapbout in de carterpan vast te draaien

Dan de carburateurs er komt geen benzine uit de 4 carburateur als de motor loopt.
Dit kan je ook goed zien op het 2 de filmpje na dat ik wat ruimte vrij gemaakt had op de telefoon.
En een stok tussen het gaspedaal gedaan had zo dat hij bleef open en ik de auto uit kon.
Je ziet bij carb 1,2,3 heel langzaam de benzine lopen langs de naald en bij carb 4 zie je helemaal helemaal niks

Alles staat natuurlijk nog niet synchroon en dat soort dingen

Bij de eerste keer starten liep de olie druk op naar 4bar en vrij snel kwam hij op de 2 te staan dit is denk ik normaal ????

VDO Olie temperatuur meter doet ook niks heb ik de sensor toevallig op de verkeerde aansluiting zitten
Meter is getest

Part I

Part II

Alle op en aanmerkingen met spelfouten of zonder zijn meer dan welkom.

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote