View Single Post
Old 24-11-2013, 15:17
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Oliepomp zit niet onderin de carterpan! Maar aan de zijkant tegen de krukas, daarvoor moet de distributie eraf, vaak zit er troep tussen het overdrukventiel en dan bouwt hij ook geen druk meer op..Is een schottenpomp..

Meestal als ze ff hebben droog gelopen is er wel meer schade aan lagers of nokkenas huis.

Bij een andere motor moet je ook de ecu en eventueel kabelboom hebben voor hem lopend te krijgen, maar zou eerst even kijken wat het probleem nu is.

Kabelboom en ecu alleen bij andere motorcode, bij precies dezelfde motor kan je alles van de huidige motor gewoon her-gebruiken..

En nog wat, als de motor al olie verbruikte, en "rauwig" liep, dan had ik zeker weten gekozen voor òf een revisiemotor, òf een vd sloop, maar dan wel met garantie, en duidelijke kmstand e.d.
Weet vrij zeker dat jouw motor veel meer schade heeft opgelopen dan dat in eerste instantie lijkt, zoals mk2vrt ook al zei. En dat de huidige motor fixen uiteindelijk veel meer kost als een andere plaatsen.
Dat van die oliepomp wist ik niet, grappig, heb er toch wel flink aantal losgehad onderhand, maar nooit lupo's.
Aanzuig zeef zit neem ik aan wel onder in pan lijkt me??

Succes!
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote