Intro
Al ruim 5 jaar bezoek ik meetings, struin ik rond op verschillende fora, maar weinig mensen zullen mij kennen en daarom zal ik mijzelf nog eens voorstellen. Ik ben Sven, 23 jaar, student, wonend in Delft en flinke auto/motor liefhebber. Ik rij op dit moment op een Honda CBR 600F uit 1991, die ik in de winter om wil gaan bouwen tot een streetfighter. Verder heb ik ondertussen ook een golf MK2 aangeschaft, en in dit topic ga ik mijn project bijhouden.
Vorige auto's
Mijn eerste auto, een audi A4 2.6 v6. De auto waardoor mijn VAG liefde is ontstaan en het begin van de verlagings ziekte.
Een vw Lupo 1.4 16v. Heel veel aan versleuteld en echt een heel leuke auto.
Mijn droomauto, een audi TT 1.8t. Flink wat aan gedaan en super veel plezier aan gehad, maar hij moest plaats maken voor een MK2.
De huidige MK2
Uiteindelijk bleef de drang naar een Golf toch elke keer weer terugkomen en een aantal weken heb ik er aan toe gegeven. Een Golf MK2 1.8 Madison uit 1991 is het geworden. Van de eerste eigenaar en werkelijk in top staat. Alles is origineel, originele lak, nergens roest en een keiharde bodem. Een mooie basis voor een leuk project.
Plannen
Het wordt een lopend project, en ik hoop hem in de winter langzaamaan klaar te maken voor het aankomende meeting seizoen. Wat in ieder geval gaat gebeuren:
- Verlagen (en wel zo laag mogelijk)
- Dikke set wintervelgen eronder
- Mijn audio setup inbouwen (zo onopvallend mogelijk)
- Stickers er vanaf
- Het interieur langzaamaan van blauw naar zwart ombouwen
- Grote beurt geven (riemen/vloeistoffen en alles na lopen)
Uiteraard heb ik een gigantische lijst met dingen in mijn hoofd, veel meer dan hierboven. Maar die verschijnen wel in de komende tijd in dit topic
In de verdere toekomst heb ik wat meer ingrijpende plannen waaronder een engine swap. Hier ga ik mij echter eerst flink in verdiepen, aangezien ik dit nog nooit eerder heb gedaan. Op dit moment is het belangrijk om er een betrouwbare leuke auto van te maken voor in de winter.
Ik zal in dit topic proberen om mijn project bij te houden, met lekker veel foto's. Verder ga ik proberen om wat actiever te worden op het forum, maar ik beloof niks